Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu Sydney!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu

Sydney!!!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

19 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Hierbij mijn eerste reisverslag vanuit het regenachtige Sydney. Een perfect moment om een verhaaltje te typen over mijn eerste 1,5 week hier in Sydney.

Het afscheid nemen van Nederland ging allemaal iets anders. Mijn lieve oma overleed het weekend voor mijn vertrek. Het is fijn dat ik afscheid heb kunnen nemen en nog tijd heb kunnen doorbrengen met familie om herinneringen op te halen, ook al voelde het allemaal erg dubbel.

Na woensdag 5 februari was het zover, na een hele soepele vlucht van 24 uur arriveerde ik donderavond in Sydney. Aangekomen in het hostel is het toch even wennen zo'n dorm, 7 starende gezichten als je binnen komt. De volgende dag aangesloten bij de city tour van het hostel, dit bleek een perfecte manier om meteen wat mensen te leren kennen, s'avons ben ik met een aantal van hen naar de bar onder het hostel gegaan, side bar. De volgende dag besloten we naar het strand te gaan, Bondi Beach. En als ik daar iets geleerd heb is dat er tegen de Australische zon niet op te smeren valt, helemaal rood! S'avonds beetje door de stad gewandeld, geen zin om mee uit te gaan zat iets te veel met mijn hoofd in Nederland en wat daar op dat moment gaande was.

Zondag met Carline, Nederlands meisje, op zoek gegaan naar de English Language Company en het studentenhuis waar ik de komende 6 weken zal verblijven en nog wat foto's gemaakt bij het opera house en Harbour bridge. (Foto's volgen later) Daarna verhuisd naar het studentenhuis on Harris street, de naam studenthouse werd direct bevestigd door de kratten bier op de veranda en de vieze vaat op de aanrecht met het verschil dat er 3! keer in de week een schoonmaakster langs komt, voor de rest is het er dus erg netjes. Ik slaap samen met een frans meisje op een kamer, iedereen in het huis is erg aardig. Het zijn 3 huizen naast elkaar van de school met in elk huis ruimte voor 10 personen. Ze hebben me verteld dat hier eerder dagelijks feesten gegeven werden alleen ivm de geluidsoverlast mag dat van de politie niet meer. Het is nu dus een stuk rustiger in de straat.

Maandag was het tijd voor mijn eerste schooldag, altijd weer spannend ;). Ik heb maandag tot en met vrijdag les van 9:15 tot 16:15. Dus dat is erg luxe, de lessen zijn erg leuk en afwisselend en het is erg leuk om met zoveel verschillende culturen op te trekken. Zo zitten er bij in de klas mensen uit: Spanje, Zwitserland, Taiwan, Japan, Colombia, Tsjechië, Frankrijk en Brazilië. S'avonds heb ik meestal opgetrokken met een Duitse en een Franse jongen en hebben we de stad verder bekeken, lang leven de Free city tours! Vrijdag heb ik mijn eerste echte Barbie = bbq gehad met een groep mensen van school aan Coogee Beach. Daarna zijn we nog met een aantal naar een echte Japanse karaoke gegaan, met van die goed geïsoleerde private rooms waardoor we onze zangkunsten goed konden tonen.

Eigenlijk zou ik gisteren naar de Blue Mountains gaan maar ivm de regen dit maar gecanceld in plaats daarvan samen bij Townhall rondgehangen en genoten van alle levendigheid op straat; straatmuzikanten, protesten tegen hervormingen van de gezondheidszorg, het winkelend publiek en de overal aanwezige dorpsgekken.

Vandaag een lazy Sunday, de hele dag regen. Maar volgende week wordt het gelukkig weer beter. Heb een t-shirt in mijn hals staan dat dient te worden bij gebruind. Vanavond nog even de stad in met een aantal mensen die ik ontmoet heb op de barbie.

Oja iedereen vraagt hier of ik last heb van een jetlag ivm het tijdverschil, maar helemaal geen last van gehad. Zat direct in het ritme. Al is het soms wel een beetje raar om te merken dat jullie in een totaal ander dagdeel leven. Alles gaat goed en verloopt heel soepeltjes. Heb alleen met pinnen wat problemen gehad, maar weet nu precies welke bank mij wel geld wil geven met mijn Rabobank pas. Nu maar hopen dat deze wel vestigingen heeft over heel Australië. ;)

See ya!

Loes

  • 19 Februari 2014 - 07:15

    Paul En Femke Wijnen:

    Hey Loes,

    Leuk verslag, geniet ervan.
    En bedankt voor je kaartje.

    Groetjes paul&femke

  • 19 Februari 2014 - 08:27

    Rian:

    Hoi Loes,
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Veel plezier nog.
    Gr.Rian

  • 19 Februari 2014 - 09:01

    Moeder Jeanne :

    Leuk dat je zo een verslagje maakt voor iedereen die geïnteresseerd is.
    Wij praten weer snel bij op Skype. groetjes en xx .
    je moeder

  • 19 Februari 2014 - 09:57

    Miranda:

    Het is kei fijn om te lezen dat het zo goed gaat, wij hebben hier het weekend nodig gehad om bij te komen van Paul en Femke hun bruiloft een kei gaaf feest heb je gemist

  • 19 Februari 2014 - 17:15

    Margreth:

    Hey Loes, fijn te lezen dat je lekker in je ritme zit!! Schrik wel van het nieuws over je oma, gecondoleerd nog en sterkte!! Maar je hebt daar lekker veel afleiding en leuk om te lezen!! Heel veel fun nog!!! Groetjes Margreth

  • 24 Februari 2014 - 14:19

    Simone Smulders:

    Hee Loes,
    Hoorde van jullie mam inderdaad dat je naar Australië ging, heel veel plezier daar! Maar dat zal wel goed komen ;)
    Groetjes, Simone

  • 26 Februari 2014 - 17:10

    Marjon:

    hey Loes
    gehoord van jullie mam dat je een verslag bijhoudt leuk om te lezen dat het goed gaat en dat ge het naar je zin hebt nou heel veel plezier en we vatten er ene met de carnaval erop
    grts Marjon

  • 05 Maart 2014 - 21:16

    Marijke:

    Heej loes,

    Erg leuk om te lezen hoe het je daar vergaat in austrialie!
    Veel plezier en vooral geniet!!

    groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Loes

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1037
Totaal aantal bezoekers 6682

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: