Eastcoast, so far! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu Eastcoast, so far! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu

Eastcoast, so far!

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 April 2014 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal.

Hierbij weer een verhaaltje over de laatse weken, op dit moment al weer ruim 2 maanden hier in australie. De tijd in Nederland gaat snel, maar ik kan je vertellen hier gaat ie nog veel sneller.

Na Coffs Harbour de bus gepakt naar Byron Bay, een populaire stop bleek. Want toen ik een hostel probeerde te boeken zal alles vol, behalve de Arts Factory Lodge. Maar dit bleek een goede keus, een typisch hostel zoals ik het me in Byron had voorgesteld; kleurrijk, hippie achting, veel dreads en lange kleurige jurken en met belangrijkste activiteiten op het bord, yoga, meditatie, hoelahoepen, kaart leggingen en masages. Maar ik had voor mezelf wat andere activiteiten op het programma staan; surfen en vooral de skydive!!!

S'ochtend vroeg vertrok ik met een aantal andere gespannen gezichtjes naar de skydive. Gelukkig waren de mensen daar zo lief en enthousiast dat ze de kleine zenuwen die ik had snel wegnamen. Ik heb heel erg genoten van het ritje in het vliegtuigje en het mooie uitzicht op Byron Bay en de sprong natuurlijk (maar die gaat zo snel). Me uiteindelijk tocht laten overtuigen om een herinnering aan te schaffen, na het zien van de video die voor, tijdens en na de sprong gemaakt is. Dus kunnen we het thuis nog eens herbeleven.

Daarnaast heb ik gesurft in Byron, een dagje les. Gelukkig namen ze ons mee naar beginners golfjes, waardoor het goed lukte om te gaan staan. Daarna mochten we zelf gaan proberen om golven te pakken, maar dat viel niet mee. Daar zal ik nog wel een lesje voor nodig hebben. Daarnaast veel op het strand gelegen en naar het meest oostelijke stukje Australië gewandeld. Oja en nog een kleine Sydney reünie gehouden op het strand met 2 mede studenten van ELC.

Volgende bestemming Surfers Paradise, naar wat ik heb gehoord te vergelijken is met Miami, maar voor mij meer lijkt op de Spaanse kust. Een langgerekt strand met een skyline van hoge gebouwen, allemaal hotels. Veel toeristen, dus met de daarbij horende toeristische attractie, niet zo spannend. Wel een leuk hostel met leuke acties, bv de 5 dollar all you can eat domino's pizza's avond. En een plek wat bekend staat om het nachtleven, dus 2 avondjes met het hostel uit geweest waaronder een avond meegedaan met de bar crawl.

Next stop Brisbane! Onderweg niet veel positieve dingen over gehoord, dus geen verwachtingen. Maar ik vond het leuk, weer een echte stad na Sydney. Veel kleiner als Sydney, maar daardoor ook knusser, met leuke pleintjes, historische gebouwen, Botanic Garden en leuke terrasjes en marktjes op Southbank, een aangelegd strandje/tropisch zwembad midden in de stad aan de Brisbane river. Samen met kamergenootje naar Lone pine koala sanctionary geweest, een kleine dierentuin met typische Australische dieren, dus natuurlijk op de foto met de kangaroos en koala's. Die avond Carline opgezocht, wij zaten samen in het vlie
gtuig van Amsterdam naar Sydney, maar ontmoetten elkaar pas later buiten op de airport. Zij werkt als au-pair in Brisbane dus ging ik haar even opzoeken in haar mooie appartement in het huis van haar au-pair familie. Ik ging erheen met de bus, en als ik iets niet leuk vindt aan Australië is het de bus. Omdat als je eenmaal ingestapt bent, je geen idee hebt welke haltes er voorbij komen en wanneer de halte komt dat jij eruit moet. Dus ik stapte natuurlijk te vroeg uit, maar lang leve google maps en ben ik niet snel bang aangelegd in het donker, zelfs niet na Carline haar verhaal over een seriekiller die in Brisbane rondloopt en het op buitenlandse vrouwen gemunt heeft. Volgende dag met Carline verder de stad bekeken en gezellig bijgekletst over onze ervaringen tot zover in Australië.

De eerste week van april mag met recht mijn ongeluksweek genoemd worden! Ik kan alle leuke verhalen met jullie delen, maar moet natuurlijk ook de dingen noemen die onderweg mis gaan. Eerst ging in surfers mijn telefoon stuk, hij laadde niet meer op. Dus in Brisbane naar de telefoonshop, met de vraag of ze dit binnen korte termijn konden maken. Dat konden ze, maar ik moest ook een nieuwe adapter kopen en batterij want anders zou hij weer kapot gaan. Dus daar gingen weer wat dollars over de toonbank.
Twee en toch zeker wel het allerergste, van de lijst. Op de weg van Brisbane naar Noosa is mijn paspoort verloren gegaan. Weet nog steeds niet wat er gebeurd is verloren of bestolen. Weet alleen dat ik hem gebruikt heb om me te legitimeren om in de bus te gaan, dus daar had ik hem en toen gearriveerd in Noosa direct in de shuttlebus naar hostel ben gestapt en daar ontdekte ik toen ik mijn waardevolle spullen in de kluis wilde leggen, mijn mapje met vouchers, paspoort en internationaal rijbewijs weg was. Lang verhaal, maar niemand heeft iets gevonden, busorganisatie, hostel, politie. Dus na Noosa, ik terug naar Brisbane naar het consulaat om nieuw paspoort aan te vragen. Dit schopt mijn reisschema een beetje in de war, maar gelukkig heb ik mijn tours en vliegticket kunnen verzetten. Ik heb wat andere keuzes moeten maken, maar dat is niet erg. Ben nog steeds helemaal gezond en gelukkig hier, en dat is toch echt het belangrijkste!
Drie, slippers stuk. Oke, dit is normaal niet erg, maar wel als het gebeurd op dezelfde dag dat je je paspoort verliest.
Vier, terug in Brisbane aangekomen adapter Ipad stuk. Dus ik weer naar dezelfde telefoonshop in Brisbane met mijn eerdere bonnetjes in de hoop voor vaste klantenkorting, die kreeg ik dan ook!

Dus Noosa stond vooral in het teken van bellen, bellen, bellen, ambasade, consulaat, tour operators, travel agency, reisverzekering, politie, Greyhound. Heb ik even goed aan mijn Engels gewerkt. Maar ook de omgeving van Noosa gezien, gekajakt op de rivier en het National park bezocht.

Na een kort 2e verblijf in Brisbane naar Rainbow Beach! Tijd om te ontspannen, een mooie zonsondergang gezien, met een bodyboard van een hoge zandheuvel afgegleden, bqq gehad in het hostel, gratis goon, nieuwe drankspelletjes geleerd van een paar dronken Engelsen en 's'nachts naar het strand geweest voor een after midnight swim.

Vandaag op weg naar Hervey Bay voor mijn Fraser Island tour.! Hopelijk klaart het weer snel op, want het regent hier nu al voor de 2e dag ivm de cycloon.

  • 18 April 2014 - 08:40

    Rian Driessen:

    Hoi Loes,
    Wat ontzettend leuk te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Gelukkig meer leuke dingen dan vervelende dingen.
    Heel veel plezier nog de komende tijd.
    Groetjes Rian

  • 02 Mei 2014 - 10:52

    Marjon:

    Hey Loes.

    Proficiat met je verjaardag hoop dat je een leuke verjaardag gehad heb na alle vervelende dingen,
    maar dat mag de pret niet drukken als je je reisverslag leest.
    nog veel plezier.

    grts Marjon en van de rest.

  • 07 Mei 2014 - 17:48

    Margreth:

    Hoi Loes, lees nu je 3e reisverhaal pas! Maar omdat ik vandaag je moeder in de supermarkt trof en ik even met haar heb gesproken ben ik weer gaan kijken! Erg balen die ellende met je paspoort, papieren en telefoon zeg!! Maar ik hoop dat Fraser Island en The Whitsunday Islands dat toch wel een beetje hebben goedgemaakt!!! Je hebt hopelijk wel zo'n gave zeiltocht gemaakt!? Meid ik hoop op "good luck" op je verdere reis met alleen maar mooie en goede ervaringen!!! Grt Margreth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Loes

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 6684

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: