Eastcoast part 2 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu Eastcoast part 2 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu

Eastcoast part 2

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 Mei 2014 | Australië, Darwin

Hallo volgers,

Hier een verhaaltje over de laatste weken aan de oostkust. Op het moment van schrijven zit ik in het vliegtuig van Brisbane met eindbestemming Darwin!

Na Rainbow beach op weg gegaan naar het hostel in Hervey Bay, waar ik de Fraser Island tour had geboekt. Gelukkig was dit net na de cycloon, dus de weersverwachting zag er weer beter uit. Aangekomen in het hostel, kregen we met de groep een eerste briefing, daarna gingen we in groepjes boodschappen doen voor de komende dagen. Samen met 2 Duitse meisjes, een Oostenrijkse en een Spanjaard gingen we shoppen, erg interessant als je elkaar net 5 minuten kent. Maar na een half uurtje door dwars door de winkel te zijn gecrost hadden we alles bij elkaar en elkaar snel leren kennen.

De volgende dag vroeg eruit om te gaan naar Fraser Island, samen met een gemixte groep van ongeveer 30 man en gids Rango verspreid over 4 4x4 wheel drives. Rango, een echte Australiër, niet te verstaan dus. In het begin zorgde hij ervoor dat we een beetje bang van hem werden maar gelukkig veranderde dat snel. Hij nam ons mee naar verschillende soorten meren en plekken op dit zandeiland. Wat eigenlijk een soort van beautybehandeling bleek, eerst naar een meer voor een dokter fish behandeling. Toen door naar eli Freek waar stenen konden worden gevonden om je voeten eeltvrij te maken, daarna naar een meer met daarin planten die ook in dure cremetjes zouden zitten en naar de champagne pools om daar nog wat te relaxen en te genieten van de zon. S'avonds was het iets minder luxe, geen douches/wc, kamperen in tentjes, alleen een heel dun matje om op te slapen. Natuurlijk moest mijn tentgenootje s'nachts naar het toilet, "bosjes in de duinen", dus werd ik wakker gemaakt om gewapend met een loden stick haar te beschermen tegen de wilde dingo's die op het eiland wonen :) Back to basic! Maar ook erg gezellig, samen bbqen, nieuwe spelletjes leren en nieuwe mensen leren kennen.

Na Goodbye te hebben gezegd tegen Fraser Island, op weg naar Agnes Water, een niet heel erg interessante stop maar dat breekt even de lange reis naar Airlie Beach. Genoten van het strand, zee en mooie weer.

In Airlie beach was het leuk Mary weer te zien, die ik ken vanaf Brisbane en onderweg beter heb leren kennen. Helaas regende het, dus besloten we maar wat te gaan shoppen. Mijn laatste paar slippers hing namelijk aan elkaar met van die plastic clipjes die je gebruikt om een broodzak dicht te doen. Tijd voor nieuwe dus!
Vanuit Airlie Beach vertrok ik naar Whitesundays Islands, een groep van paradijselijke eilanden in de Great Barier Reef. Dit gebeurde met een zeilboot met de naam Spank me! Whats in the name. Onderweg veel goede verhalen over gehoord dus maakte me geen zorgen. We vertrokken op Anzac day, wat voor 3 Engelse meiden op de boot toch wel echt een groot probleem was, namelijk alle bottleshops dicht. Waarop captain Neil toch al snel duidelijk maakten dat het geen party boot was. Alle andere hadden samen met mij wel hun zakken goon bij, dus werd de uitspraak voor de 2 dagen op de boot. Sharing is caring! Na ontvangen te zijn op de boot door de captain werden we voorgesteld aan de overige 2 crew leden en zijn bijdehante zoontje Yves die ook mee ging.

Met de zeilboot legde we een route af langs verschillende eilanden waar we even stopten, waaronder Whitehaven beach. Helaas was het bewolkt en regende het een beetje, maar toen dit stopte begonnen we de naam Whitehaven beach te snappen en waarom dit tot een van de mooiste stranden van de wereld wordt gezien. Ook hebben we veel gesnorkeld, wat ik in het begin als niet waterrat toch een beetje eng vond. Maar na even wat oefenen met de snorkel boven het water ging het erg goed. Genoten van de mooie onderwaterwereld en zijn inwoners. Dit ook vastgelegd met een onderwatercamera. Ook hebben we een grote zeeschildpad gezien, die langs de boot zwom.

Na whitesundays nog even in Airlie beach blijven hangen, een gezellig plaatsje met overal live music s'avonds. Eerst hadden we nog een afterparty van onze boot, waar helaas alleen de dutchies langer bleven hangen met de crew.
Hier ook om 12 uur mijn verjaardag gevierd met Mary and Ruth die ik ken van Rainbow beach tijdens hun boot after party. De volgende dag gingen hun helaas ook weer verder naar het noorden. Na Airlie beach ging ik weer terug naar het zuiden, richting mijn paspoort. Maar omdat ik geen zin had om 20 uur achter elkaar in de bus te zitten en ik tijd genoeg had, omdat ik mijn vlucht naar Darwin een week verschoven had, besloot ik een extra tussenstop te maken.

Dit werd Rockhampton, waar ik even terecht kwam in het "echte" rauwe Australië. Dus geen hordes toeristen, souveniersshops en stranden, maar mannen met snorren en cowboyhoeden, pick up trucks en als toppunt de rodeo avond. Leuk om om even gestopt te zijn. Daarna verder naar Brisbane, opnieuw naar het consulaat waar ik mijn mooie nieuwe paspoort kon ophalen. Ook even langs de immigratie dienst om mijn huidige visum te linken aan mijn nieuwe paspoort.

Dus nu helemaal back on track! Op naar Darwin, op weg naar de national parken, outback, Alice Springs and Uluru!

  • 09 Mei 2014 - 13:15

    Marijke:

    Zo te zien gaat het je goed af daar in australie, geniet !!

  • 09 Mei 2014 - 20:59

    Margreth:

    Hey Loes, blij dat je weer back on track bent!! Geniet van Darwin, Alice Springs, Uluru en de outback, is toch weer een hele andere wereld dan de gold coast!! Grt Margreth

  • 13 Mei 2014 - 20:55

    Anouk:

    Heb whitehaven beach opgezocht en ziet er idd paradijselijk uit!
    Gelukkig dat jij je paspoort weer terug hebt.
    Geniet er nog van!

  • 15 Mei 2014 - 14:36

    Ellie:

    Hahaha, ik gebruik die boterhammen dingen ook om mijn slippers te maken!!
    Back to basic as a backpacker! Hilarisch! Leuk om je avonturen te volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Loes

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 6679

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 03 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: