Goodbye Sydney!! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu Goodbye Sydney!! - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Loes Verhees - WaarBenJij.nu

Goodbye Sydney!!

Door: Loes Verhees

Blijf op de hoogte en volg Loes

27 Maart 2014 | Australië, Coffs Harbour

Hallo allemaal,

Mijn 6 weken in Sydney en aan the English Language Company zitten erop. Dat vindt ik jammer, maar het is ook weer goed om verder te gaan en meer van Australië te zien. Wel is het jammer dat je na 6 weken veel leuke nieuwe mensen hebt leren kennen en deze nu niet meer ziet. Maar gelukkig hebben we Facebook om elkaar te blijven volgen tijdens onze reis door Australië en overige landen op de wereld en wie weet komen we elkaar onderweg nog ergens tegen.

Soms is het best lastig om iets te plannen in Sydney, bijvoorbeeld omdat de weersverwachting elk uur veranderd. Zo planden we laats om na school naar Watson Bay te gaan, een klein strandje 40 min van Sydney vandaan met de Ferry. Eenmaal daar aangekomen 30min op het strand en een grote grijze wolk kwam over het strand heen. In plaats van het strand hebben we toen 1 uurtje onder een carport doorgebracht liedjes zingend over sun and sunshine, later de dag afgesloten in een beachhouse met drankjes en een prachtig uitzicht op de stad. Gelukkig zijn er ook vele dagen met zon, waardoor we alle verschillende strandjes rond Sydney kunnen uitproberen na school en in de weekenden. Gelukkig is mijn huid er nu ook beter aan gewend.

Tijdens mijn laatste weekend naar de Blue Mountains geweest, met een Spaanse klasgenoot. De beroemde three sisters en prachtige watervallen hebben we daar gezien. We hebben een mooie flinke tocht afgelegd, al was ik op het einde van de dag toch wel klaar met die miljoenen trappen. Op de terugweg naar huis stranden we onderweg in de middel of nowhere met de boodschap dat de trein niet verder zou rijden naar Sydney centrum. Het verschil tussen de reacties van de Australiërs of van Nederlanders wanneer de NS begint met omroepen is dag en nacht. "no worries" er zouden bussen geregeld worden. Gelukkig kwam er een half uur later weer gewoon een nieuwe trein en was er niets aan de hand. Hierdoor toch nog redelijk op tijd thuis, de volgende dag niets spannends gedaan. Regen en spierpijn in de benen is een goede combi om met de beentjes omhoog te zitten.

Verder bestaat de week hier naast school en naar het strand gaan vooral uit uitgaan, feestjes en hier en daar een drankje doen oja en de barbies vrijdag na school niet te vergeten... Waardoor je niet alleen op school aan je Engels werkt, maar vooral in de avond!
Oja en een beetje shoppen tijdens de sale, maar niet te veel natuurlijk want het moet nog wel in de backpack blijven passen. En natuurlijk alle toeristische en niet-toeristische plekjes van Sydney bekijken.

Na afscheid genomen te hebben van Sydney en de leuke mensen die ik tijdens mijn verblijf in het studenthouse en ELC heb leren kennen, aangekomen in Port Macquarie, waar het in vergelijking met Sydney zo stil is! Maar het is wel een tussenstop waard geweest, heb namelijk puur toeval dolfijnen gezien die hier langs de kustlijn zwemmen en heb ook Koala's gezien in het koala hospital. Samen met 2 Duitse meisjes de Coastal walk van Port Macquarie gedaan, een zware maar zeker mooie tocht.

Daarna bestemming Coffs Harbour, wederom een rustig plaatje 2,5 uur ten noorden van Port Macquarie. De highlights van dit kleine stadje bezocht en rondgewandeld door de prachtige natuur een combinatie van bergen, bananenplantages en stranden.

Nu klaar maken voor de busreis naar Byron Bay, de volgende stop!

P.s.
Wellicht hebben jullie al wat foto's gezien op Facebook, al waren dit vaak de niet meest charmantste foto's tijdens het uitgaan. Maar ik heb echt nog wel meer gedaan, net geprobeerd foto's te uploaden in het hostel, maar lukte niet. Dus probeer ze in het volgende hostel bij dit verhaal bij te voegen.

• 27 Maart 2014 - 21:23

Anouk:

Je vermaakt je zo te horen prima :)
    Heel veel plezier met rond trekken en meer van Australië ontdekken!

X Anouk

• 29 Maart 2014 - 17:30

Margreth:

Hey Loes, leuk om te lezen dat je zo'n enorm leuke tijd in Sydney hebt gehad!!! Benieuwd naar de foto's!! En ja al die trappen bij de Blue Mountains.......:-D ken ze!!! En Coffs Harbour en Byron Bay, brings back beautiful memories!!!! Have fun!! X Margreth

• 02 April 2014 - 17:44

Toon Elbersen:

Hoi die Loes

En hoe gaat ie volgens de foto's wel goed dacht ik zo
    En begin je de Post al een beetje te missen.
    Ik geloof niet je je eigen verveeld zet er maar eens wat foto's op

gr Toon